Wijlhuizen Group verdubbelt opslagcapaciteit

Met haar dochterbedrijven Wijlhuizen en Beneparts is de Wijlhuizen Group binnen de Benelux actief op het gebied van truck- en traileronderdelen voor de aftermarket. Daarnaast kent ook de dochter Parts Factory met het merk Fleetline een stevige groei binnen Europa. Ceo Jim Bronkhorst zegt dat Wijlhuizen Group weliswaar niet ongevoelig is voor de coronaproblematiek, “maar ondanks deze crisis zien wij gelukkig toch nog mogelijkheden om te groeien. Daarnaast neemt de vraag naar nachtdistributie toe en willen wij nu anticiperen op de verdere groei die wij verwachten. Logistiek speelt daarin een centrale rol.”

Serviceniveau

Een 3D-impressie van de nieuwbouw.

In 2013 betrok Wijlhuizen Group een nieuw hoofdkantoor met magazijn in Arnhem. Zeven jaar later zijn de werkzaamheden voor nieuwbouw in volle gang. “Medio 2021 zullen wij de uitbreiding van ons logistieke centrum kunnen activeren. Hierdoor zullen we ons serviceniveau bij veel klanten verder kunnen vergroten. Door de extra automatisering verwachten we de leverbetrouwbaarheid nog verder te brengen”, zegt Bronkhorst. De groei van de laatste jaren zag Wijlhuizen Group vooral ontstaan door haar focus op persoonlijke service, een breed en diep assortiment en digitalisering van de dienstverlening. “We verwachten met deze formule ook de komende jaren nog verder te kunnen groeien. De rek is er wat dat betreft nog lang niet uit.”

Totaalleverancier

Wijlhuizen Group bestaat uit vier onderdelen: Wijlhuizen, Beneparts, G-Truck Nederland en Parts Factory. Tot de klantenkring behoren met name garagebedrijven, grossiers en fleetowners. Het bedrijf is totaalleverancier van onderdelen voor trucks en trailers. Daarnaast levert Wijlhuizen Group werkplaatsinrichting en verbruiksartikelen voor garages of bedrijven met een eigen werkplaats.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 365 artikelen verschenen. Bekijk alle artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *