Vijf Actros-trekkers voor Anton Raamsman

Anton Raamsman Int. Transport is gespecialiseerd in de distibutie van bouwmaterialen, losgestorte materialen, grondstoffen voor betonfabrieken en materialen voor weg- en waterbouw. Voor verschillende transporttaken schafte men de afgelopen periode vijf Mercedes-Benz Actros-trucks aan. Voor het kipperwerk in Nederland en Duitsland werden twee Actros 1846 LS-trekkers geleverd. Al snel volgden twee 1848 LS-trekkers, die een vaste combinatie vormen met een vierassige, lichtgewicht KWB-stenenoplegger met verrijdbare kraan.

BigSpace

Afgelopen week werd de laatste Actros 1848 LS-trekker door Baan Trucks afgeleverd voor de inzet in het nationale kipperwerk. In tegenstelling tot de eerste vier Mercedes-Benz trucks met een GigaSpace cabine, is deze Actros uitgevoerd met een BigSpace-cabine. De verschillende versies zijn afgestemd op de inzet waarbij veel aandacht uitging naar het lage eigen gewicht, voldoende trekkracht, hoge laadcapaciteit en een gunstig brandstofverbruik. De logistiek dienstverlener maakt zich sterk voor efficiënt transport binnen de wettelijke grenzen. Marcel Raamsman: “Onze ervaring leert dat de trucks van Mercedes-Benz betere verbruikscijfers laten zien dan hun concurrenten. Maar wij streven ook naar een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. Dankzij deze lichtgewichttrekkers en -opleggers maken we daar weer stappen in.”

Veilige techniek

Voor Anton Raamsman zijn de vijf nieuwe Actros-trekkers de eerste spiegelloze trucks in het wagenpark. Naast de MirrorCam hebben de trucks nog veel meer moderne techniek aan boord. Bij het vervoer van zwaardere ladingen biedt de Servotwin-besturing uitkomst. Deze elektro-hydraulische stuurbekrachtiging zorgt volgens Mercedes voor een soepel stuurgedrag, ook bij langzaam rijden, met een zware lading en op moeilijk begaanbaar terrein.

Voor extra veiligheid werd de standaardveiligheid van de Actros verder uitgebreid met het Safety-pakket met onder meer active drive assist, bestuurdersairbag en automatische afstandsregeling met stop-and-go. Specifiek voor deze inzet investeerde Anton Raamsman in een aslastmeetinrichting en bandenspanningsmeter zodat ruim aan alle veiligheidseisen en wettelijke verplichtingen wordt voldaan.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Van Tim de Jong zijn er nog 2633 artikelen verschenen. Bekijk alle artikelen van Tim de Jong

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *