Bij Mahle verdwijnen 7600 banen

Mahle laat weten dat de ingrijpende ontslagronde niet alleen veroorzaakt wordt door de coronacrisis, maar ook door de transformatie die de auto-industrie doormaakt. “Die transformatie is al even gaande en we hebben als Mahle nog even geen perspectief voor de fabrieken die nu nog produceren voor aandrijflijnen met een verbrandingsmotor”, aldus Mahle.

Elektrisch

Vorig jaar verloor Mahle 212 miljoen euro, terwijl het in 2018 nog 446 miljoen euro winst boekte. Naast onderdelen voor verbrandingsmotoren zoals zuigers, filters en pompen, fabriceert Mahle inmiddels ook onderdelen voor elektrische aangedreven auto’s. De onderneming stuurt erop aan de afhankelijkheid van de traditionele verbrandingsmotor terug te brengen. 

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Van Tim de Jong zijn er nog 2633 artikelen verschenen. Bekijk alle artikelen van Tim de Jong

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *